Fürdőruhában a hercegi pár

Csütörtöki brit sajtójelentések szerint felháborodást keltett udvari körökben, hogy egy ausztrál női magazin Vilmos hercegről és feleségéről, Katalin cambridge-i hercegnőről tavalyi nászútjukon készült fotókat közölt.

Vilmos – Károly trónörökös és a néhai Diana hercegnő elsőszülött fia, aki édesapja után a második a brit trónutódlási sorban – tavaly április 29-én esküdött örök hűséget polgári származású kedvesének az angol-brit monarchia ősi londoni koronázó templomában, a Westminster-apátságban. Nászútjuk helyszínét azonban – zavartalan együttlétüket biztosítandó – az udvar egészen hazaérkezésükig gyakorlatilag államtitokként kezelte, és csak az utazás után derült ki hivatalosan, hogy a hercegi pár a Seychelle-szigeteken töltött tíz napot.

Az udvar annak idején külön kérte, hogy a sajtó – amely a nagy titkolózás ellenére megneszelte a helyszínt – hagyja békén az újdonsült házaspárt a nászút idejére. Most azonban valahogy mégis fotók bukkantak fel az indiai-óceáni turistaparadicsomban időző Vilmosról és Katalinról az ausztrál Woman’s Day magazinban. A londoni sajtó beszámolói szerint a folyóirat tizenöt felvételt közölt; ezek némelyikén Katalin bikiniben, Vilmos pedig sortban látható, amint kézen fogva andalognak a tengerparton. Más képek tengeri fürdőzés közben ábrázolják a majdani királyt és hitvesét. A brit sajtó csak szóban számolt be a fotók ausztráliai közléséről, és tartotta magát a változatlanul érvényes – a királyi ház szóvivője által az incidens kapcsán újból megerősített – kéréshez, hogy ne jelenjenek meg képek a tavalyi nászútról. A brit lapok által idézett udvari szóvivő nem említette ugyan név szerint az ausztrál magazint, de szokatlanul indulatos hangvételű nyilatkozatából kitűnt, hogy a palotában komoly felháborodást keltett a fotók közlése.

Az ausztrál sajtó indiszkréciója nem először okoz fejfájást Londonnak. Harry herceg, Vilmos öccse 2008-ban az afganisztáni fronton teljesített katonai szolgálatot, és ezt biztonsági okokból a brit kormány csak szolgálati idejének letelte után tervezte nyilvánosságra hozni. A brit sajtó annak idején tudott Harry afganisztáni jelenlétéről, ám tartotta magát a kormánnyal kötött megállapodáshoz, és nem közölte a hírt. Egy ausztrál magazin azonban megszellőztette az értesülést, és Harryt – a herceg komoly bosszúságára – a brit hadvezetés idő előtt hazavezényelte a frontról. Harry – aki azóta harci helikopterpilóta-kiképzést kapott és Apache típusú támadó helikopterrel repül a királyi légierő kötelékében – a tervek szerint jövőre visszatér Afganisztánba, ám bevetését ezúttal nem fogják titkolni.

Amerikai Hírújság/MTI

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*